fredag 27. mars 2009

Male på bestilling

Hei alle sammen!
- og takk for hyggelige kommentarer igjen - jeg har hatt en liten pause grunnet at det skjer så mye for tiden! Ja, hyggelige ting! Jeg jobber jo nå deltid ved siden av malingen og gjett hva jeg gjør... jo jeg blogger! for et firma! Et utrolig spennende produkt - og veldig godt! Forteller ALT i neste innlegg :)

...Og i tillegg samarbeider jeg med nye butikker som vil selge mine bilder! Det er både ærefullt og veldig morsomt!

Har vært så heldig å bli kontaktet av eieren av en ny interiørbutikk som skal åpne på Fritzøe brygge i Larvik - "Mrs. Arouba". Det blir spennende!

Mine bilder har også nådd Østfold siden sist - hos "Wilmas Hus" i gågata i Fredrikstad.  Det er morsomt...

Det har også vært mange bestillinger på personlige bilder! Glemmer jo å spørre om lov til å legge ut malerier, men siden disse ikke har et personlig bilde på, så går vel det bra...?

Oppdraget var et maleri som skulle dekke en 2 m. lang vegg! løsningen ble to store lerrett på en m. hver som ble "knyttet sammen" med et halvt hjerte på hvert lerret. De skal henge ca. 5 cm fra hverandre. Farger og motiv var også på oppdragsgivers ønsker - innenfor kunstnerisk frihet :)

Må også linke til en veldig hyggelig blogger fra Gressvik/Fr. stad - kona til Svein. Hun har postet et innlegg hos seg når hun overrakte maleriet hun hadde bestillt til sin gode ektemann. Les på hennes koselige blogg her :) http://sveinskone.blogspot.com/2009/03/sa-var-dagen-her-da.html#comments

?
Kan noen hjelpe meg med å forklare hvordan jeg lager en "teller" på bloggen min? der gikk grensen for meg....:) men ettersom alle andre har det så er det kanskje ikke så komplisert....råd mottas med takk:)


Vil også si at selvom jeg ikke har gjort så mye ut av meg her inne den siste tiden, så har jeg vært innom dere og følger med på hva som skjer - kommer sterkere tilbake - med hodet over vann :)

En riktig GOD HELG, med eller uten snø, ønskes fra Solveig :)

14 kommentarer:

h.espe sa...

Hei min venn...
Så gøy at du får flere og flere som forhandler dine vakre bilder! Blir også spennende å høre om "blogge-jobben"... :o)

Å få teller på bloggen din er enkelt, følg denne linken, http://www.pax.com/free-counters.html og plutselig har du en teller....

Ønsker deg en supergod helg!

Klemmer fra Hildegunn

Mitt hvite hus sa...

God morgen min vennO=)
Dette var jo en gleesnyhet da.. så utrolig moro ;O=);=)
Men jeg er ikke overasket for bildene dine er bare så fantastisk flotte :O=)
Blir spennende å høre om den nye blogge jobben din...
Ser du har fått hjelp ang teller av HespeO=)
Masse lykke til gleder meg til mer lesing og MER bilder...
Varme klemmer Kerstin

Elisa Day sa...

Oj det händer mycket hos dig! Var roligt och spännande. Är inte alls förvånad dina tavlor är helt underbara och du är då duktig på att måla. Ha en trevlig helg! Kram

Lykkelita sa...

Der var du jo kjære bloggvenn! Har savnet deg, men det har du nok merket:)
Enda et mesterverk! Hjert-bildet var lekker og STORT! Mottaker blir nok fornøyd ja.
Så spennende jobb du har, ingen tvil om at du har kunnskap og erfaring.
Ha en fortreffelig helg.
Stor klem fra nord, her vi maler møbler og river tapet akkurat nå.

Maya: sa...

Oi, så mye spennende som skjer i ditt liv:D Gratulerer så mye. Det er ingenting som er så deilgi som å oppleve at jobben man gjør blir satt så stor pris på:)

Jeg må foresten komme med en tilleggsopplysning i forhiold til den telleren, for jeg slet litt med den jeg og. Du skal legge HTML koden inn i en sånn "add gadget"-boks. Du kan velge en sånn det står "html"-kode på.

Mulig du får det til bedre enn meg, men jeg forsøkte altså legge html-koden inn i selve blogg-teksten (Der du kan endre HTML), og det gikk jo ikke...

Mulig du er flinkere enn meg til slike ting, hehe.

Maya

Monicas sa...

haaaloooooooooooo...hørt du æ ropa min venn?
Endelig gav du livstegn fra dæ...reint bekymra her i nord korr æ sett å ikke ser ka du hold på med------vakre bilda som alltid....ha bestemt mæ at æ ska bestill et hos dæ, å få det nordover på ett eller anna vis.....ha en fin fin lørdag unge dame......å gratulerer med flotte bestillinger

LIVS LYST sa...

Hei!
Her hadde jeg aldri vært før. Så mange fine bilder du maler. Så herlige lyse farger!!

Og skikkelig seriøst skjønner jeg: leverer til Zanz. Imponerende!
(Jeg digger den butikken.)

Hilsen fra Ljo :O)

LillaFlisan sa...

Hej Solveig!!

Jag har sagt det förr men tänk vilken tur du har som arbeta med det som man tycker om. Och du gör det ju så fantastiskt bra dessutom!
Jättevacker tavla.

Ta hand om dig och ha en trevlig vecka!

Kram


Flisan

Sea Angels sa...

Ahhh Solveig you have made so much whilst I have been quiet, I have so enjoyed looking at your work, catching up with your beautiful creations is wonderful.
you have sent me such lovely uplifting messages, thankyou so muchxxx
Hugs Lynn x

Silkeline sa...

heisann.

Så morsomt at det skjer så mye med bildene dine......ikke rart for de er helt fantastisk flotte! Jeg har vært å beundret de i butikken zanz flere ganger:) Du er superflink, også så produktiv du er!
Det blir spennende å følge med på jobben din som profesjonell blogger.... artig, litt av en drømmejobb:))

Ha en fin kveld.

Inspiration i vitt sa...

Hej vännen, så intessant med ditt arbete, blir ju så nyfiken att jag nästan svimmar. Jag är så glad för din skull att du får sälja dina tavlor och vad roligt att sälja på nya ställen, du är såå duktig bara så att du vet.
Michaela har fått jobb i Spanien på ett Norskt företag hon säljer olika produkter till Norge och det är inte lätt. Hon har kämpat på så att hon har nu fått förlängt i 3 månader till. Hon har också blivit kär där nere.Jag är glad för hennes skull men saknar henne oerhört mycket.
Kramar till dig/Ingela.

Lykkelita sa...

Åh, takk for koselige kommentarer. Her er det litt travelt for tiden, men av det hyggelige slaget.
Stor, varm klem til deg fra meg:)

Anne sa...

Hei:)
Kjempe fine bilder som alltid:) Kjekt å få så positive tilbakemeldinger som du har fått på den bestillingen du linket til;
Det fortjener du:)
Ha en fin helg

Anonym sa...

Hei.

Klart du kan legge ut bildet:) Jeg er forøvrig kjempe fornøyd- og alle synes det tar seg supert ut på veggen min.
Takk for rask levering og flott maleri!

Victoria Hamrin