mandag 12. april 2010

En helt personlig dåpspresang

Hei allesammen,

På Det store lille Julemarked på Nesodden før jul, møtte jeg Astrid, som kjøpte flere bilder av meg. Ved siden av å være en veldig hyggelig dame, har hun også "over snittet bloggeevner" og innsikt i sosiale medier. Med denne kunnskapen har hun nå skapt sin egen arbeidsplass. Slike kvinner synes jeg er veldig inpirerende og jeg anbefaler dere å ta en titt innom hennes blogg og nettside:)

Vel, det er alltid hyggelig når mine malerikunder er fornøyde - og ønsker seg flere malerier - enten til seg selv eller som gave. Så, i forrige uke ringte Astrid tilbake med et "hasteoppdrag"og bestillte et dåpsbilde til sin lille niese. Foto, tekst og forslag til utforming av motiv ble diskutert og oversendt i rekordfart...Med hennes, og mammaens tillatelse viser jeg dere dåpsbildet til lille Maja...


Håper alle som har sol på hodet i disse dager nyyyter den - det gjør jeg!

Med ønske om en fortsatt solfyllt uke til alle fra Solveig :)

10 kommentarer:

Lena Sliper Okkenhaug sa...

Hei,for et nyyyydelig bilde av en nydelig baby :)))du er kjempeflink og mitt store forbilde,jeg har nettopp begynt å male og finner mye inspirasjon fra dine bilder,de er bare så fine :)!!!!men hvordan får du foto over på lerrert sånn som på dåpsbilde? eller er det en yrkeshemmelighet :) ha en fin solfylt dag :) Lena S. Okkenhaug.

Grete sa...

Tenk å få et slikt bilde da...nydelig !Kan bare ikke forstå hvordan du greier å skape disse nydelige kunstverkene,det ligger over min lille fatteevne.
Er stadig innom deg og titter,men er ikke så flink med kommentarer...
Ønsker deg en flott dag !

Klem fra Grete.

Monicas sa...

Heisann...du verden så nydelig dette var Solveig....
Gjett om jeg gleder meg til å bestille bilde av deg.....etterhvert...klem fra nord...

Klara sa...

For et fantastisk nydelig bilde. Det må bare være toppen av en dåpspresang.
Blir litt inspirert til å male når jeg ser bildene dine. Det ser jo så flott ut. Men jeg har innsett at det ikke er så lett som det ser ut, så jeg skal holde meg borte fra penselen (å male er noe jeg absolutt ikke kan:-))
Her har vi masse sol. Nyter det i fulle drag- og har satt symaskinen litt til siden. Regner med at det kommer nok av dager med regn da jeg kan få tid til å sy.
Ha en kjempefin uke!!!

AstridVU sa...

Så koselig tekst du har skrevet, Solveig - tusen takk! Og ikke minst; TUSEN TAKK for at du kastet deg rundt og fikk laget dette mesterverket klart (og tørt) på så få dager! Du er utrolig dyktig og ikke minst, utrolig hyggelig - så sliktno' blir dermed en veldig koselig prosess :) Anbefaler deg gladlig videre!! Ha en strålende dag!

Lykkelita sa...

Så fint det var - vi har også gitt malerier til gutten ei dåpsgave, men da bare ett stort av dem selv.

Dette var virkelig søtt og kreativt.

Håper du får tid til å nyte godværet selv om det er hektisk for deg for tiden. Her regner det i bøtter og spann, men det er bare flott for da smelter all snø og is:)

Ønsker deg en fin dag, vennen. Og beklager at jeg er så sjelden innom, det er bare for få timer i døgnet.. .Men titter innom så ofte jeg kan:)

Stor klem!

Anonym sa...

Helt skjønt Solveig!:-)
Og du traff blink med gjettingen din( du var den eneste som tenkte som meg, he he!);-)
Kommer bilde senere:-)
Ha en fin dag,
klem Hege.

h.espe sa...

Hei vennen!
Kjempeflott dåpspresang du har laget - et bilde som kommer til å bli satt stor pris på!

Oisann, har du ikke vært til Hellas sier du - da har du mye godt til gode ;o) Selv elsker jeg grekenland - stedet for å ta de med ro, og bare nyte livet. Grekerene er jo ikke akkurat kjent for å stresse seg gjennom livet, og det merker man... Du kan rett og slett ikke ha dårlig tid, når du er blant greker - alt er etter "gresk tid"; feks går bussen den er full, og at sjåføren gjerne stopper på veien, og slår av en prat med en kompis er helt normalt. Hyggelige mennesker over alt, som elsker å varte opp for oss turister. Spør du meg, reiser du til Hellas om du virkelig ønsker å senke skuldrene...!

Søndagsmarked på Blå har jeg faktisk ikke hørt om. Du skal dit på søndag?? Om jeg får anledning hadde det vært gøy å komme innom og hilse på:o)

Ønsker deg en fin fredag i morgen og en herlig helg!

Stor klem fra Hildegunn

Anette {foreldremanualen} sa...

Hei! :-)
Astrid har god smak, for dette var virkelig lekkert. ;-)

AstridVU sa...

Sånn Solveig, da har jeg endelig fått blogget litt fra dåpen og om dåpsbildet du laget for oss :) Tusen takk igjen!

http://valen-utvik.blogspot.com/2010/05/majas-etterlengtede-dap.html

Og helt enig med Anette over meg her ;)